De klassiekers onder de racewagens
Een geliefde klasse zijn de Classics. Historische racewagens met een vrij te kiezen motor en tandwielverhouding.
TECHNISCH REGLEMENT
Algemeen
baanspanning 12 V
Wagens
Volgens homologatielijst op de Classic Cup site: www.frankslot.nl/.
gewicht minimaal 70 gram, maximaal 100 gram
breedte maximaal 64,0 mm
Chassis
standaard 1/32 plastic en resin produktiechassis, lood aan bovenkant chassis
horizontale speling tussen chassis en kap maximaal 1,0 mm
motorophanging vrij, vering toegestaan (in afwijking van Classic Cup !)
Magneet
Geen magneet, maximale motormagneetkracht 20 gram, gemeten op een Magnet Marshall weegschaal.
Bodemspeling
tussen voorwielen en achterwielen minimaal 1,0 mm
Motor
vrij
Topsnelheid
vrij
Tandwielen
vrij
Assen
vrij
Lagers
alleen glijlagers, geen kogellagers
Wielen
voorwielen diameter 16, toering minimaal 15 mm
velgen alleen velgen die qua maat en uitvoering bij het betreffende model horen, dus meestal de standaard velgen. Lichtmetalen velgen toegestaan, maar uitsluitend met de bijpassende (classic) inserts.
?achterwielen diameter 17-21 mm inclusief band
Banden
alleen siliconen banden toegestaan, NIET toegestaan is verlijmen, ook NIET toegestaan zijn sponsbanden, Ortmann banden of (geprepareerde) rubber banden
voorwielen minimum breedte 8 mm, gladmaken of verharden niet toegestaan
achterwielen breedte maximaal 13,0 mm
Sleperschoen
origineel, of Slot-It SICH10 (universeel met schroef, geen houten baan sleper) of SICH26 (standaard grijs)
Body
standaard 1/32 plastic produktie, body moet het hele chassis bedekken, inclusief de banden. Indien model voorzien is van een spoiler, dient deze op de slotcar aanwezig te zijn.
Kapgewicht
minimaal 15 gram, evt. verzwaring met lood binnen in de kap
Interieur
verplicht, alleen bij resin kappen is een Lexan® interieur toegestaan
Verlichting
optioneel, indien verlichting gevoerd geen hibrite xenon-LEDs.