De Le Mans Prototypes
De LMP klasse vormt samen met de GT klasse de snelste en populairste klasse. De motorkeuze en tandwielverhouding is geheel vrij.
TECHNISCH REGLEMENT
Algemeen
baanspanning 12 V
Wagens
standaard 1/32 plastic produktie slotcar, modellen die aan de Le Mans hebben meegedaan, m.u.v. de NSR Mosler.
gewicht minimaal 85 gram
breedte maximaal 64,0 mm
Chassis
standaard 1/32 plastic produktiechassis.
horizontale speling tussen chassis en kap maximaal 1,0 mm
Magneet
Geen magneet, maximale motormagneetkracht 25 gram, gemeten op een Magnet Marshall weegschaal.
Bodemspeling
tussen voorwielen en achterwielen minimaal 1,0 mm
Motor
vrij
Topsnelheid
vrij
Tandwielen
vrij
Assen
vrij
Lagers
vrij, echter kogellagers zijn niet toegestaan
Wielen
voorwielen diameter 17-21 mm inclusief band
achterwielen diameter 17-21 mm inclusief band
Banden
alleen siliconen banden toegestaan, NIET toegestaan is verlijmen, ook NIET toegestaan zijn sponsbanden, Ortmann banden of (geprepareerde) rubber banden
voorwielen minimum breedte 8 mm, conisch maken en verharden toegestaan
achterwielen breedte maximaal 13,0 mm
Sleperschoen
vrij
Body
standaard 1/32 plastic produktie, materiaal verwijderen om aanlopen te voorkomen NIET toegestaan
Kapgewicht
minimaal 20 gram
Interieur
verplicht, Lexan® interieur o.i.d. toegestaan
Verlichting
optioneel, indien verlichting gevoerd wordt minimaal 2 gele of witte koplampen en minimaal 2 rode achterlichten. Toplicht, extra remlichten en uitlaatflashes toegestaan.